Måndag 24/1

Idag har kurserna satt igång rejält. Har redan arbetat av några uppgifter och pluggar för fullt för att ha ordning på allting och förhoppningsvis hamna lite i förväg, men med tanke på hur mycket det är så ligger jag i alla fall i tid. Hade upprop i kursen Djur på bete och på onsdag har jag upprop i kursen Djurparker i dagens samhälle. Som tur är är verkligen kurserna intressanta. Det enda jag inte gillar är uppgifterna i Djur i vård och socialt arbete, den kursen är så svår att tolka hur lärarna vill ha arbetena/uppgifterna, men det ska väl lösas tillslut. Hoppas att jag kan få resten av mina kursböcker denna vecka så jag kan sätta igång med lite flera uppgifter...
0540 Kissar och bajsar ute
0820 Utfodring
0830 Kissar och bajsar ute. Promenad runt husen och parkeringen, skällde på granne med hund. Annars duktig, kontaktsökande och följsam i koppel.
1230 Utfodring
1240 Kissar ute. Promenad runt husen, skäller på några på avstånd.
1315 Har bajsat inne i hallen. Saga springer fram och tillbaka i hallen, matte kollar vad hon gör och ser då "olyckan"
1500 Matte upptäcker att det är flera kisspölar i transportburen sen tidigare så gör rent dynan
1535 Kissar ute
1630 Har kissat inne vid toadörren
1735 Morrar i hallen. Har kissat och bajsat vid fåtöljen och toadörren
1750 Utfodring
1800 Kissar ute. Promenad runt husen, slängde återvinningsmaterial och Saga var duktigt och sa inte ett ord fastän vi kastade glas. Skällde på prassel och knak i skogen, rådjur? Följde ändå snällt och duktigt med in igen.
1900 Har kissat inne vid toadörren
2000 Har kissat inne vid ytterdörren
         Full fart
2130 Kissar ute, liten promenad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0