Torsdag 10/2 - Söndag 13/2 Sjuk

Usch! Nu slog sjukan till och det var min tur att vara riktigt dålig... Har inte orkat göra någar anteckningar på några dagar men ska försöka komma igång med dem igen när vi mår bättre igen.

Fast vi var hängig i torsdag så nästintill tvingade jag iväg Andreas att handla med mig, som tur var kom Andreas beställda vinflaskor så vi kunde passa på att handla och hämta dem samtidigt. Och tur var väl att vi handlade då och inte på fredagen som Andreas föreslog då det var en ordentlig snöstorm ute då. Resten av helgen har vi hållit oss inne så gott det har gått, småturerna med Saga går ju inte att komma undan. Andreas känner sig i dag, söndag, mycket bättre och har tänkt jobba imorgon. Själv är jag av med den värsta feber men är fortfarande hängig, hostan och snuvan lär man väl gå med ett bra tag till, suck! Vädret är jätte fint idag men kallt som tusan, vi tog oss ändå ut en sväng med Saga som fick inviga sin sele och traska lite i långt koppel. Hon var jätte nöjd med att få traska runt lite som hon själv ville men lyssna ändå ganska bra när vi ropade på henne. Nere i parken lekte vi med en pinne en bra stund, jätte roligt tyckte Saga. På håll hörde vi två hundar som lät som om de hamnat i bråk och Saga började skälla och reste ragg mellan lekstunderna. Efter en liten stund kom två Rottweilers och någon liten terrier av något slag och Saga började skälla på dem fastän de inte sagt en sak. Vi försökte både distrahera, blockera vägen och tillsägelse. Vet inte riktigt vilket som fungera bäst men tillslut blev hon tyst så vi kunde fortsätta med alla roliga saker som godis och pinnar. Kommer göra gott att få gå kurser sen och det ska bli så roligt!

Imorgon hoppas jag på att ha lite mera ork för att plugga. Har en del att göra och försöka bli klar med så att jag ev. kan åka hem till Eskilstuna en sväng nästa vecka. Mamma och mormor kommer nästa söndag och stannar någon dag för att hälsa på, se hur vi bor och träffa Saga för första gången. Funderar på om jag och Saga ska åka med dem hem då och att Andreas kommer helgen efter och hämtar oss och åker på skivmässan i Solna, men vi får se med det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0