Tisdag 24/4-12 Sista Rallylydnaden

Sista gången på kursen Rallylydnad för nybörjare, varför går tiden så fort? Som vanligt börjar kursen med att Saga skäller ut alla, överpeppad till tusen... Och då känns det som man skulle kunna skänka bort lilla Saga när hon slår dövörat till och fullkomligt skiter i vad matte säger. Till min stora förtjusning skulle vi byta hundar så Saga fick bli någon annans problem, dock skötte hon sig bättre än förväntat, inte alls lika mammig som jag trodde hon skulle vara och hon gick igenom rallymomenten utan större problem. Då kändes det väldigt bra så hon får stanna hos oss. Själv fick jag ta mig an en finsk lapphundshane, den snyggaste men bångstyrigaste på kursen, inte lätt att vara hormonstinn unghundshane som endast har intresse för andra hundar. Men vi lyckades springa igenom banan då det var enda sättet att få hans fokus på mig. Jag fick även testa på en gammal blandras tik (mellanstor-stor modell), som inte går i vår grupp men är väldigt erfaren rallylydnadshund, men hon var så mammig att det tog en bra stund innan hon ville ta emot köttbullarna. Skönt att ens egen hund sköter sig med andra i alla fall... Saga och jag avslutade med att träna lite på några lydnadsmoment på den tomma agilityplanen, gick superbra utan koppel, hon gör framsteg snabbt! Ska bli roligt på torsdag när vi ska på lydnadskurs igen och se om instruktören där ser skillnad.

Efter kursen åkte Saga och jag på möte för att planera inför utställningskursen, 12-13 maj, som vi ska hålla i tillsammans med en utställningserfaren kvinna på klubben, Orust hundägarförening. Saga fick leka av sig med tre bearded collie tikar så hon var så lycklig och nöjd med dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0